fredag 12 september 2008

Willy Wonka is back!

Dagens roligaste än så länge; Min mentor/engelska lärare har klippt håret kort och färgat det nästan svart. En snygg frilla på den som passar i det.
Tyvärr lyckas hon inte fullt ut, utan har oturen med sig och liknar Willy Wonka. Willy är hennes nya smeknamn för den som är intresserad!
Jag och min klass tycker i alla fall att det är fruktansvärt kul. Min samhäll lärare har också haft lite äventyr med sitt tunna hår på vift, och då kan jag säga att DET var nog det roligaste som hänt detta läsåret, än så länge. Jag skriver "än så länge" eftersom jag är ganska säker på att det kommer hända något rätt stort och så otroligt att jag aldrig kommer kunna hämta mig ritkigt ordentligt. Ungefär som ett trauma, fast ett positivt.

Elin kom precis förbi och skrattade till. Det är ett tillräckligt stort bevis på att detta är kul. Fast i och för sig är Elin rätt lättroad, haha. Det är jag nog också, för den delen. Men av de mest lättroade personerna jag vet, är Enis.
När vi stod i kön till matsalen hade vi precis haft tyska och sett en film. Efter att diskuterat vad som kommer hända senare i filmen, kommer Enis med en väldigt klok fråga. "Men hur gjorde hon med betygen då?!" Hahaha, det är väldigt väääldigt internt. Skratt attacker är en vana nu för tiden. Nog om det.

Nu har jag engelska, sen ska jag ha text. Funderar på att gå in på Surf The Channel och glo på någon film. Vet bara inte vad jag vill se. Vilket I-lands problem. Tänk på barnen i Afrika, Monika! De har minsann knappt några valmöjligheter! Och varför sitter du vid en dator och skriver blogg på lektionstid?! Du borde vara tacksam för din utbildning, för barnen i Afrika får minsann ingen undervisning, utan de får kämpa för den!

Nu ska jag nog avsluta mitt lilla flumm inlägg... Längtar tills jag slutar för då ska jag ut och fika med mina älsklignar! De är BÄST!

Lovie Dovie