onsdag 22 oktober 2008

Clockwork

Jag har fortfarande tänk på det här. Klockan styr ens liv så jäkla mycket! Jämt ska vi hålla koll på vad klockan är och vi ska befinna oss på olika platser vid specifika tidpunkter. Olika program på tv, när man ska på lektioner(!). Ja, t.o.m i kortlekar. Man går ju Alltid klockans håll.
Man har det faktiskt redan stressigt som det är. Jag tycker att man hade kunant lägga till en timme så det hade vatt 25 timmar istället för 24. Tänk så mycket man hade hunnit göra på den timmen som t.ex. sova. Tänk att sova en extra timme om dan.

Idag är en sån dag. Jag hade möjligheten att sova en timme extra men sumpade den. Jag hade helt glömt bort att vi hade inställd natur idag. Kul. En timme tidigare i skolan..YES! Istället för att börja nio skulle jag börja tio. Som tur är, är jag inte ensam om att vara en komplett virrpanna.

Och sen är det en grej till! Varför finns det så många saker man "måste" göra? Varför kan man inte göra det man Vill istället? Handlar inte livet om att ha det kul och "leva livet"? Jag orkar t.ex. inte med skolan. Vad får jag utav att ha super bra betyg när jag måste plugga och prioritera? Vad får jag utav det? Jag kanske får en bra utbildning och ett bra jobb efteråt. Alla vill ju ha ett bra jobb med bra lön, men är det värt det? Det bästa hade varit om man hade kunnat kombinera ens intressen med jobb.
Natur är ett bra exempel. Varför i hela fridens namn ska jag läsa Natur när jag går Samhälle och inte är ett dugg intresserad av det? Onödigt. Och där går lixom några timmar i veckan åt något helt meningslöst, enligt min mening. Den tiden hade jag lika bra kunnat använda till något betydelsefullt istället.

Sånt e livet. Haha, vilken klyscha.

Nu ska jag sicka till min samhällslektion. Den är ju i alla fall givande!

Fridens