tisdag 18 november 2008

Yaba daba dooo!

Idag känns det bra! Fick tillbaka mitt förbannade dramats historia-prov och fick faktiskt MVG. Inte alls väntat faktiskt. Roligt att jag t.o.m. överraskar mig själv ibland.
Imorgon är det ännu ett nytt prov att oroa sig för. Tyska prov. Min specialitet... Not. Nä, men allvarligt talat. Glosorna är helt omöjliga. Grammatiken måste jag bara tänka logiskt på. Men jag orkar helt ärligt inte plugga mer. Så nu sitter jag här, framför datorn, istället för att sitta med boken i knät och studa på som in i helvete. Duktigt, Monika, mycket ambitiöst.

I söndags när jag och Isabelle var hos Lidia var vi med när hon satt och töntade sig med en budgivning på tradera. Det var helt hopplöst till en början. Allt hon pratade om var att vi måste vara på hugget nu de sista minuterna. MEN. Nu har jag full förståelse. Jag har själv hamnat i tradera-träsket. Jag har velat köpa en Ramones t-shirt rätt länge nu och ville bara titta efter för skojs skull. Där hittade jag en svart/vit, vanlig Ramones t-shirt. Tänkte att det kanske hade vatt kul att testa. Så då skapade jag mitt första konto. Det var nått skit som hände som gjorde att jag inte kunde logga in, men det fixade sig genom att Lidia la bud på den istället.
Det känns verkligen som en jävla tävling. Helt otroligt allstå. Vi satt där och bara: NEJ! Hon får inte lägga mer än det, jävla bitch! och: OMG snart är tiden sluuuuuut!
Det känns lite som om man är med i nått tv/dator-spel. Rätt kul faktiskt. Det hela slutade med att jag faktiskt vann t-shirten, så nu är jag en stolt Ramones t-shirt ägare.

Imorgon, förutom att jag ska ha prov, så ska jag faktiskt träffa min älskade David! Har saknat honom så mycket nu under de senaste dagarna! Det är helt sjukt vansinnigt! bajs bajs bajs.

Nu ska jag försöka fortsätta plugga på de omöjliga glosorna och den ologiska grammatiken.

Byebye!