måndag 6 oktober 2008

damp kramp

Vill bara varna inför ett klago-inlägg. Läs på egen risk!

Okej. Nu har jag i alla fall varnat.
FYFAN vad jag är irriterad. Det började redan igår och fortsatte på morgonen när jag vakna och nu håller den sig fortfarande kvar.
Mamma töntade sig i morse. Jag blev sur. Hon började skratta. Jag blev ännu surare.
På väg till skolan så finns det en liiten liiiiiten bit där jag måste cykla på trottoaren. Då kommer såklart en gubbjävel och klagar. Stör mig på gamla pensionärer som inte har något bättre för sig om dagarna än att klaga på stressade ungdomar som är på väg till skolan. Blir livet verkligen så jävla tråkigt när man blir gammal? Tänker aldrig bli en gnällig gammal kärring!
På mattelektionen dampade min iPod. Hade lust att slänga den i återvinningssoptunnan! Bara 2(!) låtar fungerade och resten bläddrade den igenom av sig själv. Fortfarande i samma tillstånd.
Imorgon har jag tyska prov... herre jävlar! Blir glad om jag får g. Helt ärligt. Fan fan faaaan!
Om en vecka har jag matteprov. Hej IG! Jag vill flytta ner till särgruppen! Bo, LÅT MIG FLYTTA NER TILL SÄRGRUPPEN!
Ska läsa ut Hamlet till på torsdag också. Fyfan vad tråkig bok.
Att läsa eller inte läsa, det är frågan!

Nu skrev jag ut alla papper vi skulle ha till geografiprovet. En hel jävla regnskog gick det åt! Jag blir så arg! Han står och pratar om miljöförändringarna och miljöhoten, sedan ber han oss att skriva ut alla dessa papper! Hallå?! Tänk om alla elever på hela jorden hade printat ut så mycket papper?

Detta kommer vara min damp-vecka, det känner jag på mig. Vill bara försvinna bort ett tag och inte finnas. Jag längtar verkligen till onsdag då vi har studiedag. Det är något jag absolut behöver.

Nu ska jag faktiskt försöka plocka fram optimisten inom mig, vara glad och skina som en solstråle.

Tack å hej!