måndag 18 augusti 2008

Bye See Room Pan!

Nu är mitt hår färgat och det blev ungefär mörklila. Ganska coolt om jag får säga det själv. Men eftersom färgen var mahognibrun trodde jag det skulle bli ett mera brunt resultat.
Men skitsamma, man lever bara en gång här i livet och då ska man fan få känna friheten till att t.o.m. färga håret turkost.

Nu är den första skoldagen över. Idag var vi ute på fältet(haha). Nej vi var ute och strossade runt i malmö i jakt på något att skriva om i tidningen Giv Akt. Det var meningen att det skulle vara en artikel om något intressant angående festivalen. Jag, Julia och Clara hittade minst sagt något intressant. Vi hittade nämnligen... ett smurfland! Det gick runt smurfar och det spelades smurfhits ur högtalarna. Barnen kunde köpa små gipssmurfar som de själva fick färglägga och det fanns olika slags gåtor lite här och var. Det fanns typ meterlånga smurfstatyer överallt och sedan fanns det en liten utställning med coola smurfdesigner. Det var as häftigt! Vi var helt uppslukade. Tänk då de små barnen som tror att allt är på riktigt. What a happy day!

Btw. Vi fick en bild med gammel smurfen. det var coolt.

Nu ska jag försöka komma på en handling till min novell som Inger har gett oss i uppgift. Den ska innehålla en vändpunkt, en helt jävla galen twist som chockar henne så pass mycket att hon trillar av stolen. Vad fint det lät. Hoppas det blir så!

Bye see room pan!