torsdag 14 augusti 2008

Godkväll mina damer och herrar...

... får jag lov att presentera en typisk monika-morgon.
Efter att igår kväll kommit på att jag har en bokad tid dagen efter ställde jag klockan på halv nio.
Jag går upp, gör mig i ordning, tar cykeln och cyklar ut i pissregnet. Väl framme är jag typ 5 min försenad men ingen kommer och kallar in mig eller liknande. Ca. en kvart senare sitter jag fortfarande kvar utan framgång, vilket tär på min uthållighet. Tillslut går jag fram till reseptionen och frågar ifall de glömt min tid, men nej. Den var tydligen inte bokad den här dan. Den var bokad till imorgon. Det var inte felbokat heller, utan jag hade fått för mig att det var fredag när det i själva verket var torsdag. Så jag fick ta min cykel och pallra mig iväg hemmåt. Tack för den morgonen.

Hur många gånger har det inte hänt mig, om jag får fråga? Hur många sovmorgonar har jag missat p.g.a. att jag fått för mig sånt här? Det är min dagliga rutin, God damn it!

Det fick mig att tappa lusten till att över huvudtaget göra ett skit idag. Så praktiskt taget har min dag bestått av en ett missförstånd och växlande mellan datorn och tv:n. Vilket faktiskt passade sig väldigt väl. Jag träffade Fluff och Gnu en stund vilket var jätte trevligt. Det är det alltid.
Nu ska jag iväg och hyra en film och köpa ett ben&jerry's glasspaket och sedan planerar jag att käka mig fetare än vad jag redan är.



peace out.